Taky máte web úplně na nic ??
Webové stránky mohou být silným nástrojem pro podnikání, osobní branding nebo sdílení informací. Ale někdy jsou k ničemu – jako fax v digitálním věku. Pojďme se podívat na čtyři situace, kdy web připomíná zbytečný kousek internetu.
1. Když Google o webu nemá ani tušení
Mám kamaráda, který se živí zakládáním trávníků a k tomu provozuje půjčovnu fajnytravnik.cz. Web měl krásný, ale když někdo hledal „zakládání trávníků Ostrava“? Nula výsledků. Jako by web nikdy neexistoval.
„Web byl jako duch – existoval, ale nikdo ho neviděl.“
- Google si webu nevšimne, pokud na něj nevede žádný odkaz z jiného webu. Pomůže například katalog firmy.cz, Google Moje firma, blogy, diskuze nebo sekce reference. Technicky zdatní můžou využít Google Search Console.
- Správný obsah: Pokud chcete, aby vás lidé našli na „zakládání trávníků Ostrava“, musí to na webu být. Ne někde v patičce, ale viditelně – v nadpisu, textu i titulku stránky.
2. Když obsah nesedí s realitou
„Akční sleva do listopadu 2018!“ nebo „Zavolejte nám na číslo, které už dva roky neexistuje.“ Nic nevyvolá u zákazníka větší podezření než zastaralé informace. Je to jako otevřít lednici a zjistit, že jogurt prošel před třemi lety.
„Neaktuální weby působí stejně důvěryhodně jako email od nigerijského prince.“
3. Když web vypadá jako přehlídka cirkusových atrakcí
Přeplácané barvy, blikající tlačítka, skákající gify, dvacet výzev k akci na jedné stránce. Pokud web vypadá jako by ho tvořil student informatiky v roce 1999, návštěvníci se otočí na podpatku.
A co blikající statistiky typu „99,9 % spokojených klientů“? Pokud se ta čísla nikdy nemění, je to podezřelé. Ověřené recenze na Googlu nebo Heurece jsou daleko důvěryhodnější.
„Reálné a pravidelně aktualizované informace vždy působí lépe než neuvěřitelné statistiky.“
Minimalismus a přehlednost vítězí. Místo blikajících tlačítek a nereálných čísel je lepší sázka na jasné informace a ukázky reálných projektů.
4. Když web působí podezřele
Žádné kontaktní údaje, chybějící IČ firmy a žádné reference? To nevypadá dobře. Pokud web nemá recenze ani na Googlu, lidé začnou pochybovat.
- Buďte vidět: Registrace na firmy.cz nebo Google Moje firma pomůže získat recenze a důvěru.
- Reakce na recenze: Naučte se odpovídat na recenze profesionálně. Ať už jsou pozitivní nebo negativní – žádná arogance, jen férové jednání.
- Viditelné kontakty: Telefon, email, IČ firmy a adresa by měly být na očích. Když tam jsou, působíte důvěryhodněji.
- Ukázky práce a transparentnost: Na web mého kamaráda zahradníka jsem přidal fotky jeho projektů, popisy služeb a orientační ceny. Zákazníci tak hned vědí, co čekat. Žádná tajemství, žádné „cenu vám sdělíme po konzultaci“.
„Otevřenost na webu budí důvěru. Konkrétní ukázky práce a transparentnost jsou lepší než laciné marketingové sliby.“
Ať už máte krásný web nebo teprve začínáte, pamatujte: kvalitní obsah, přehlednost a důvěryhodnost jsou klíčem k úspěchu.